Zet je volgende stap met je merk! Download het merk werkboek.

Je wilt groeien? Een andere doelgroep aanspreken, misschien wil je wel potentiële medewerkers werven? Maar het lukt niet om deze uitdagingen op te lossen. Intern ontstaat weerstand want er is geen duidelijke richtlijn waar de organisatie (het merk) naartoe werkt. Hoe los je dit op? In ons merk werkboek zet je in 4 stappen jouw strategisch blauwdruk op papier. Zodat je de volgende stap met je merk kan zetten.

Bernd

Bernd Lamse
Merkstrateeg

Benny

Benny van der Kooi
Commercieel directeur

Stap 1: Bestaansrecht

Kijkt naar binnen bij je bedrijf. Wat vind je belangrijk? Maar ook waar wil je aan bijdragen en op welke manier? Wat doe je nu? Waar zie je het bedrijf over een aantal jaar staan?

Stap 2: Kernwaarden

Binnen iedere bedrijf gelden waarden. Deze waarden vormen de basis van de cultuur. Dit zijn redenen waarom je medewerkers bij je blijven en potentiële en huidige klanten voor je kiezen.

Stap 3: Doelgroep

Wie kiest voor jou en waarom? In welke behoefte voorzie je de doelgroep? Wat vinden ze belangrijk? Hoe overtuig je ze in hun keuze voor jou?

Stap 4: Omgeving

Kijk naar buiten, misschien wel even letterlijk, welke ontwikkelingen zie je in branche? Hoe gaan bedrijven in je branche hiermee om? Wie zijn deze organisaties? En welke invloed heeft dit op jouw merk en propositie?

Klaar om de volgende stap te zetten?