Kleurrijke visuals!

De uitdaging

Het Friesland College en ROC Friese Poort zijn gefuseerd, de nieuwe naam: Firda. Dit bracht een nieuwe merkidentiteit met zich mee. Maar in de basis bleef veel hetzelfde, namelijk: iedereen op deze school mag en kan zichzelf zijn. De uitdaging: hoe blijven we, ondanks dat we gefuseerd zijn, dit gevoel van inclusiviteit en saamhorigheid uitstralen?

Diensten

De oplossing

Na een goed gesprek met alle betrokken, drongen we aan om de leerlingen ook een stem te laten hebben in dit gesprek. Zij zijn immers de belangrijkste doelgroep en moeten zich kunnen identificeren met de gekozen beelden. Met hun ideeƫn zijn we aan de slag gegaan. Het resultaat: kleurrijke beelden en figuren, die passen bij de nieuwe merkidentiteit. De studenten kunnen zich vinden in het visueel uitdragen van het concept dat iedereen op Firda mag en kan zijn, wie zij is.

De impact

Met deze beelden en figuren zijn de muren getransformeerd tot moderne wallvisuals. Firda geeft met deze beeldvisualisatie aan dat iedereen op deze school zichzelf mag en kan zijn. Zowel de huidige als de toekomstige student zal zich thuis voelen met het nieuwe interieur.