Een House-of-Brands strategie

De uitdaging

Geesinknorba is een internationale koploper in duurzame en innovatieve oplossingen voor afvalbeheer en is volop in ontwikkeling. Er was behoefte aan strategisch advies als het gaat om de merkidentiteit en -propositie. De oude huisstijl straalde voornamelijk recycling uit. De organisatie is zich meer en meer gaan richten op het technische aspect van hun producten. Welke strategie past hierbij en hoe vertalen we dit door naar onze merken?

De oplossing

Na diverse brainstormsessies en interviews is er gekozen voor een ‘House-of-Brands’ strategie waarbij de productmerken Geesink, Norba en Kiggen als vanouds op de voorgrond treden. Uiteraard in een nieuw jasje. Wij ontwikkelden de nieuwe huisstijl vanuit de drie merken. Ieder met een eigen uitstraling en tegelijkertijd met een duidelijke onderlinge connectie.

De impact

Geesinknorba heeft met de House-of-Brands strategie een duidelijke visie voor zowel de productmerken als de hoofdorganisatie. De nieuwe strategie creëert richting en focus voor de organisatie. De nieuwe identiteit en propositie zorgt voor duidelijkheid bij de doelgroepen.